הכעס על הממסד התפשט לאוסטרליה ומפרק את המפלגות הגדולות

    הצבעה לשמרנים, אמר שורטן, תשלח את אוסטרליה במדרון לעבר מערכת בריאות בדומה לזו של ארה"ב, "היכן שכמה שאתה מרוויח קובע את איכות הטיפול הרפואי שאתה מקבל"
    שלמה בן יוסף No Comments on הכעס על הממסד התפשט לאוסטרליה ומפרק את המפלגות הגדולות

    עשרה חודשים לאחר שהחל את כהונתו קיווה ראש הממשלה מלקולם טרנבול לחזק את מעמדו בבחירות, אך תוכניתו נתקלה בזעם הדומה לזה המחזק תנועות פופוליסטיות בארה"ב ובאירופה

    הצבעה לשמרנים, אמר שורטן, תשלח את אוסטרליה במדרון לעבר מערכת בריאות בדומה לזו של ארה"ב, "היכן שכמה שאתה מרוויח קובע את איכות הטיפול הרפואי שאתה מקבל"
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתשע השנים האחרונות החליפה אוסטרליה שישה ראשי ממשלה, דפוס שמנהיגה הנוכחי של המדינה, מלקולם טרנבול, קיווה לשבור על ידי פיזור הפרלמנט והכרזה על הבחירות המתקיימות היום.

    אך תוכניתו של ראש הממשלה לחזק את מעמדו התנגשה עם כוחות דומים לכעס שדחף את רוב בריטניה להצביע בעד עזיבת האיחוד האירופי, וחיזק תנועות פופוליסטיות באירופה ובארה"ב.

    המצביעים באוסטרליה חשים בוז כלפי מנהיגי שתי המפלגות הממסדיות באוסטרליה.

    על פי הסקרים, טרנבול העומד בראש מפלגת הימין המפלגה הליברלית (Lib), ויריבו מן האופוזיציה, מנהיג מפלגת הלייבור ביל שורטן, סובלים משיעור תמיכה נמוך באופן היסטורי.

    אך בשונה מהלך הרוח האנטי ממסדי הגורם להתפשטות רעיונות לאומניים וסנטימנטים נגד מהגרים באירופה ובארה"ב, באוסטרליה מביא הדבר להתחזקות פוליטיקאים מחלקים שונים של המפה הפוליטית.

    מפלגת "אומה אחת" (One Nation) בראשות פולין האנסון המתנגדת להגירה צפויה לזכות במושב במדינת המחוז קווינסלנד. "הדבר האחד שנגדו אני נלחמת הוא השתלטות המוסלמים", אמרה האנסון בסרטון בחירות, "זה לא דבר טוב בשבילנו כאוסטרלים".

    מסיבה זו במפלגות הגדולות לא מצפים לזכות בקולות בוחרים שתמיכתם במפלגות הקטנות נובעת מחוסר שביעות רצון מפוליטיקאים מן המיינסטרים.

    מגמות אלו גרמו למועמדים של המפלגות הגדולות לפנות להתקפות נואשות ויותר ויותר לקראת ההצבעה.

    טרנבול האשים לאחרונה את מפלגת הלייבור במחסור ברצון "להפנות לאחור סירות של מבקשי מקלט", והזהיר מפני הכאוס הצפוי אם יריביו ייבחרו.

    מנגד האשים שורטן את ממשלתו של טרנבול בעריכת תוכניות סודיות להפריט את מערכת הבריאות של המדינה. הצבעה לשמרנים, אמר שורטן, תשלח את אוסטרליה במדרון לעבר מערכת בריאות בדומה לזו של ארה"ב, "היכן שכמה שאתה מרוויח קובע את איכות הטיפול הרפואי שאתה מקבל".



    0 תגובות